"הרוטציה לא מהלך פוליטי" • פרוש ואורלנסקי מדברים

הנושא לא היה מו"מ פוליטי - שמה ודאי הרב גפני עומד בפרונט - בתהליכים האלה, למרות שגפני יזם ודחף אותי ואחרים להתנעת המהלך, יש בו אלמנטים לא פוליטיים אלא יותר של אחדות עם ישראל
ישראל פריי ואסתי פלד 1 Comment on "הרוטציה לא מהלך פוליטי" • פרוש ואורלנסקי מדברים

אדריכלי הסכם הרוטציה ביהדות התורה התייצבו ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' לראיון בו הציגו את פרטיו, שיווקו את הישגיו, התעמתו עם השאלות והתגוננו מול הביקורת • למה גפני לא היה מעורב? מה נתנה 'דגל' בתמורה? והפגישה החשאית בפסח • ישראל פרוש וזעליג אורלנסקי בראיון משותף: האזינו

צילום: שוקי לרר
הנושא לא היה מו"מ פוליטי - שמה ודאי הרב גפני עומד בפרונט - בתהליכים האלה, למרות שגפני יזם ודחף אותי ואחרים להתנעת המהלך, יש בו אלמנטים לא פוליטיים אלא יותר של אחדות עם ישראל
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שושביני המהלך הדרמטי שטלטל את הפוליטיקה החרדית במוצאי השבת האחרונה, בהודעת הפרישה של ח"כ מאיר פרוש מהכנסת לטובת יעקב אשר, התייצבו ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' להסביר את תהליכיה, לענות על רינוני העיתונאים, ולנסות למקסם רווחים תקשורתיים מהרוטציה המיוחלת.

מצד סיעת 'שלומי אמונים' התראיין ראש עיריית אלעד ובנו של הח"כ היוצא פרוש, ואת הצד של 'דגל התורה' יצג מנכ"ל 'יתד נאמן' זעליג אורלנסקי. השניים הכבירו מילים על גודל המהלך ונחיצותו לשלום היהדות החרדית.

פרוש: "באחד הלילות לפני כחודש עשיתי חשבון נפש, הבנתי שהיהדות החרדית צריכה לצרת מהמערבולת אליה היא נכנסה, ידענו ימים יפים יחד. הרמתי טלפון באחת בלילה לאורלנסקי, שאלתי אותו 'מה אותו עושה כעת'? הוא ענה לי 'אני סוגר את מערכת העיתון'. ו… אחרי חודש נסגרה עוד מערכת…".

אורלינסקי: "כשיש אחדות כולם שמחים ומאושרים, וזה משפיע על גורמים בכל המערכות. אני מקווה שזה ימשיך, וגם אם יהיו ויכוחים, נמשיך בהידברות, בהבנות, ונגיע להסכמות גם במקומות אחרים".

השניים הכחישו בתוקף כל דיל פוליטי, ודבקו במצג מהלך שכולו לשם שמיים. אורלנסקי:"מעצבן אותי שיש הקושרים את זה לחינוך העצמאי. זה מפעל שהוקם ע"י גדולי ישראל למטרות חינוך, שום הליך פוליטי לא רלוונטי אליו, ולא משפיע על מפעל קדוש כזה".

פרוש פצח במונולוג: "אני יגיד משהו שאולי יכעסו עליי בסיעה שלי, אבל כל העניין של 4 נציגים בכנסת לאגודה ו- 2 ל'דגל' הוא לא שוויוני ולא מקובל. שמח שהיה לי חלק במהלך של שלום ואחדות. אני פוגש ברחוב אנשים שמחים ומאושרים, רואים את החיוך, שמח שהיה לי בזה יד".

על הסערה שיצרה ההודעה לעיתונות שבישרה על המהלך, לפיה ההסכם נחתם עם הרב דוד שפירא, נכדו ונאמן ביתו של הגראי"ל, ולא דרך פוליטיקאי המפלגה, אמר אורלנסקי: "הנושא לא היה מו"מ פוליטי – שמה ודאי הרב גפני עומד בפרונט – בתהליכים האלה, למרות שגפני יזם ודחף אותי ואחרים להתנעת המהלך, יש בו אלמנטים לא פוליטיים אלא יותר של אחדות עם ישראל, ולכן במקום כזה מתאים יותר שיעסקו בו כאלה שלא עיקר עיסוקם בפוליטיקה אלא בכלל ישראל".

פרוש הפליג בשבח אביו, וטען כי "קשה להבין את גודל הצעד, לקום ולוותר על אצבע בכנסת. אני חושב שהיה צריך ללכת למהלך, אבל לא הוא היה צריך לתת את המקום, הוא כבר נתן רוטציה פעם אחת. את השיעור הכי גדול בפוליטיקה קיבלתי ברגע הזה שהוא קם ואמר 'אנחנו צריכים שפיות, בוא נסתכל בראייה רחבה, נעבוד יחד ובסוף נגיע ל- 8-9 מנדטים ולא נצטרך בכלל לריב".

האזינו לראיון המלא:

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מותר לשנות מפני השלום. אני נוטה יותר להאמין שגפני כן היה בסוד העניינים אלא כדי שלא להכעיס את מי שלא היה משותף (בגלל שיכל לחבל במהלך, או מסיבות אחרות), מציגים זאת כך. אך גם אם אכן גפני לא היה שותף, כדי שלא להפלות בין החברים, טוב הדבר. והעיקר ש"ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלום"